Rapporter og publikasjoner
Publikasjon
Temanummer
Å lytte til - og å engasjere seg i fortellinger
Publikasjon
Dembra-publikasjon
Sosiale gruppedynamikker som drivkrefter i mobbing: Mot et bredere fortolkningsrepertoar
Publikasjon
Dembra-publikasjon
Innledning (Dembra publikasjon nr. 2)
Publikasjon
Dembra-publikasjon
Dembra-publikasjon nr. 2
Publikasjon
Dembra-publikasjon
Teoretisk og faglig forankring av Dembra
Publikasjon
Dembra-publikasjon
Arbeid med mangfold, identitet og medborgerskap i engelskfaget gjennom kritisk literacy-praksis
Publikasjon
Dembra-publikasjon
Vi, oss og de andre i klasserommet: Å tilrettelegge for dialogbasert refleksjon om norskhet med ungdom
Publikasjon
Rapport
Nordic Dembra (2019)
Publikasjon
Temanummer
Temanummer: Ytringsfrihet og ytringsrom i skolen
Publikasjon
Dembra-publikasjon
Innledning: Fagdidaktiske innganger til forebygging av fordommer, utenforskap og diskriminering (Dembra publikasjon nr. 4)
Publikasjon
Dembra-publikasjon
Rom for dialog - demokratisk danning gjennom filosofiske samtaler i klasserommet
Publikasjon
Dembra-publikasjon
Dembra-publikasjon nr. 4
Publikasjon
Dembra-publikasjon
Hvordan kan estetiske læringsprosesser skape et inkluderende læringsmiljø?
Publikasjon
Dembra-publikasjon
Kritisk matematikkundervisning - en vei til demokratisk deltakelse
Publikasjon
Dembra-publikasjon
Kroppsøving som danningsfag: tilrettelegging for likeverd og meningsbrytning
Publikasjon
Hefte
Estetiske læringsprosesser mot fordommer og utenforskap
Publikasjon
Dembra-publikasjon
Skolen som fordoms- og forebyggingsarena?
Publikasjon
Dembra-publikasjon
Empatisk nyfikenhet - att bemöta intolerans, hat och extremism i klassrummet
Publikasjon
Dembra-publikasjon
«Nulltoleranse» – fra lydighet til myndiggjøring
Publikasjon
Dembra-publikasjon
Dembra-publikasjon nr. 3
Publikasjon
Dembra-publikasjon
Uenighetsfellesskap - en inkluderende innfallsvinkel til medborgerskap
Publikasjon
Dembra-publikasjon
Dembra-publikasjon nr. 1
Publikasjon
Dembra-publikasjon
Undervisning om rasisme og fordommer i lærerutdanningen. Erfaringer med virtual reality som didaktisk verktøy
Publikasjon
Dembra-publikasjon