Fagartikler
Tematekst
Kunnskap som undertrykker eller frigjør?
Kunnskap og kritisk tenkningPedagogikk og didaktikk
Tips og veiledning
Undervisning med og om samer
Urfolk og nasjonale minoriteterPedagogikk og didaktikk
Fagtekst
9min
Fordommer og stereotypier
Peder Nustad
Tematekst
Hvithet og andre ytre trekk
Rasisme og andre konkrete utfordringerFordommer og gruppetenkning
Fagtekst
4min
Reflektere over egen identitet
Claudia Lenz
Tematekst
Diskriminering
Fordommer og gruppetenkning
Tematekst
Profesjonsfelleskap og skoleutvikling
Pedagogikk og didaktikk
Fagtekst
8min
Elementer i en inkluderende institusjonskultur i lærerutdanningen
Claudia Lenz
Fagtekst
14min
Demokratiforståelser og demokratilæring
Claudia Lenz, Ingun Steen Andersen
Fagtekst
6min
Rettslige rammer gjeldende samer og nasjonale minoriteter
Fagtekst
8min
Minoritetsidentitet og selvrepresentasjon
Tips og veiledning
Lærerens selvrefleksjon
Pedagogikk og didaktikk
Fagtekst
8min
Identitet, flerkulturalitet og interkulturell kompetanse
Claudia Lenz
Tips og veiledning
"Myteknuser-håndboka" - En metode for presentasjon av fordommer
Pedagogikk og didaktikkKunnskap og kritisk tenkningFordommer og gruppetenkning
Tematekst
Våre fem nasjonale minoriteter
Urfolk og nasjonale minoriteter
Fagtekst
8min
Kunnskap og vitensformer (epistemisk rettferdighet)
Claudia Lenz
Tips og veiledning
Lærerstrategier i møte med kontroversielle temaer
Kunnskap og kritisk tenkningPedagogikk og didaktikk
Fagtekst
9min
Radikalisering, ekstremisme og vold
Uzair Ahmed, Peder Nustad
Fagtekst
23min
Dialog
Ingun Steen Andersen
Fagtekst
13min
Å skape endring i skolen
Ingun Steen Andersen , Peder Nustad
Fagtekst
5min
Universitets- og høgskolepedagogikk
Claudia Lenz
Tematekst
Fordommer på bakgrunn av seksualitet
Rasisme og andre konkrete utfordringerFordommer og gruppetenkning
Fagtekst
15min
Vi, de andre og andregjøring
Peder Nustad
Fagtekst
14min
Fagfornyelsen og Dembra
Ingun Steen Andersen , Claudia Lenz