Hopp til hovedinnhold
Aktivitet
15 - 20 min

Infodemi? - Del 1: Introduksjon

Undervisningsøkt
45 - 120 min

Min stemme: Hvordan bruker jeg den?

Aktivitet
30 - 60 min

Caseoppgaver: Hva kan skje på en skole når man skal ha undervisning om Israel-Palestina?

Undervisningsøkt
120 - 180 min

Nussir-saken

Undervisningsøkt
60 - 90 min

Hva er greit å si? - Israel-kritikk og antisemittisme

Aktivitet
60 - 90 min

4 hjørner

Undervisningsøkt
60 - 90 min

Hvem var «Kjerringa mot strømmen»?

Undervisningsøkt
30 - 60 min

Begrepsøvelse: Hva vil det si? Dramatisér det!

Undervisningsøkt
30 - 90 min

Tre ulike perspektiver på Israel-Palestina-konflikten

Aktivitet
45 - 61 min

Infodemi? - Del 2: Fenomener som bidrar til feilinformasjon

Aktivitet
30 - 90 min

Kildearbeid - konspirasjonsteori, falske nyheter eller annet?

Aktivitet
90 - 90 min

Infodemi? - Del 3: Kritisk analyse av artikkel fra HRS

Aktivitet
10 - 40 min

Kontroversielle temaer i skolen - tre undervisningsprinsipper

Aktivitet
30 - 45 min

Fakta, mening eller fordom?

Undervisningsøkt
30 - 59 min

The danger of a single story

Undervisningsøkt
15 - 60 min

Hva mener du? Snakk sammen!

Læringssti
3 Økter

Infodemi?

Undervisningsøkt
30 - 90 min

Referanser til Holocaust og nazismen i samtalen om Israel-Palestina-konflikten

Undervisningsøkt
60 - 90 min

Etisk ekskursjon og filosofisk samtale

Undervisningsøkt
45 - 60 min

Bruk av film i fremmedspråk- og samfunnsfagundervisning - et eksempel

Undervisningsøkt
60 - 75 min

22. juli-undervisning

Undervisningsøkt
90 - 120 min

Antisemittisme i krisetider

Læringssti
4 Økter

Konspirasjonsteorier - Lag din egen konspirasjonsteori

Undervisningsøkt
30 - 60 min

Saklig innspill, usaklighet eller personangrep?