Hopp til hovedinnhold
Aktivitet
30 min

Identitetskart - gruppetilhørighet og fordommer

Tematekst

Fordommer utfordrer skole og demokrati

Fagtekst
12min

Rasisme

Peder Nustad, Harald Syse
Undervisningsøkt
45 - 90 min

Identitetsøvelse: Hvem er du? Hvem er jeg? Vis det!

Aktivitet
15 - 20 min

Infodemi? - Del 1: Introduksjon

Undervisningsøkt
45 - 60 min

Bruk av film i fremmedspråk- og samfunnsfagundervisning - et eksempel

Aktivitet
45 - 61 min

Infodemi? - Del 2: Fenomener som bidrar til feilinformasjon

Undervisningsøkt
60 - 75 min

22. juli-undervisning

Fagtekst
14min

Demokratilæring: om- gjennom- for

Claudia Lenz, Ingun Steen Andersen
Undervisningsøkt
40 - 90 min

Israel-Palestina-konflikten: ulike perspektiver

Aktivitet
30 - 60 min

Hva er konspirasjonsteorier?

Aktivitet
30 - 90 min

Lag din egen konspirasjonsteori

Læringssti
3 Økter

Infodemi?

Tips og veiledning

Syv tips til samtalen om Israel og Palestina

Læringssti
4 Økter

Konspirasjonsteorier - Lag din egen konspirasjonsteori

Aktivitet
20 - 40 min

Skjellsord og meg

Undervisningsøkt
30 - 90 min

Kontroversielle temaer i skolen – film og refleksjonsspørsmål

Undervisningsøkt
90 - 118 min

Rasisme i Norge før og nå.

Undervisningsøkt
45 - 60 min

Skjellsordtreet

Læringssti
3 Økter

Konspirasjonsteorier - Kildearbeid og analyse

Undervisningsøkt
30 - 90 min

Rettferdig fordeling

Undervisningsøkt
45 - 120 min

Min stemme: Hvordan bruker jeg den?

Undervisningsøkt
30 - 90 min

Demokratiradar – hvordan jobbe med demokrati i skolen?

Tematekst

Kunnskap som undertrykker eller frigjør?

Aktivitet
30 - 60 min

Caseoppgaver: Hva kan skje på en skole når man skal ha undervisning om Israel-Palestina?

Begrep

Hatefulle ytringer

Tips og veiledning

Undervisning med og om samer

Fagtekst
9min

Fordommer og stereotypier

Peder Nustad
Tematekst

Hvithet og andre ytre trekk

Begrep

Myndiggjøring

Begrep

Konspirasjonsteori

Fagtekst
4min

Reflektere over egen identitet

Claudia Lenz